Kære forældre!

Velkommen til SFO´en.

Hermed en del praktiske oplysninger, som forhåbentlig vil give svar på nogle af jeres spørgsmål og et indblik i den kommende hverdag. Vi har forsøgt at sammenfatte de vigtigste oplysninger, men har I spørgsmål, er I selvfølgelig altid velkomme til at henvende jer til os.

SFO

SFO´en er i samme hus som børnehaven og vuggestuen, som er nabo til skolen. Vi har vores eget grupperum samt adgang til ”Huset”, som også benyttes af Familiestuen to formiddage om ugen.

Vi har adgang til egen skov og sportsplads med multibane, samt skolens legeplads.

Starten i SFO´en

Det kan være overvældende at begynde i børnehave. Der er mange nye børn og voksne, som barnet skal forholde til. Det er vigtigt at give dig god tid og at du/I giver mest muligt information om dit/jeres barn.

Husk, at I altid kan ringe til os og spørge til hvordan det går, hvis I følger jer utrygge, efter at have sagt farvel til barnet i børnehaven.

Dagligdagen i SFO

Børnene kan starte dagen i morgenfritter kl. 6.24 sammen med børnehave og vuggestuebørn. De har mulighed for at spise morgenmad. De bliver sendt i skole kl. 7.30, hvor vi ønsker dem en god dag.

Kl. 13.40 kommer børnene fra skole og får serveret frugt med et stykke brød. Børnene skal selv krydse sig ind på vores elektroniske tavle. I SFO´en tager vi udgangspunkt i børnenes ønsker om aktiviteter. Disse aktiviteter kan være:

• Aktiviteter i Blære Multihal 3 gange om ugen
  • Tilbud i kreative værksteder
  • Udeleg i skov, i skolegård, sportsplads og multibane
  • 3. kl. dag en gang om ugen, der holder vi børnemøde og de er medbestemmende om hvad dagen skal indeholde.
  • Vi har mulighed for at bruge ”Huset” hvor der er en have og bålplads
  • Vi har mulighed for at tage forskellige emner op, som børnene interesserer sig for.

Vi har traditioner som:

• Julehygge med højtlæsning og pakkerkalender og julesange

• Tøndeslagning til fastelavn

• En aftensfest med tema, mad og hygge.

• 3. klasses afslutningsdag hvor vi tager på tur

• Vi tager på cykleture hvert forår

SFO´en har et godt samarbejde med skolen omkring børnene.

Når børnene går til fritidsaktiviteter, sender vi dem gerne, og de har mulighed for at komme tilbage.

Vi sender også børnene ud til skolebussen.

Vi lukker SFO´en kl. 16. De sidste børn går ned i vores køkken, hvor resten af husets børn er. Institutionen lukker kl. 16.45 og om fredagen kl. 16.00.

Skiftetøj:

Børnene har en garderobe i SFO´en, hvor der er plads til skiftetøj. Det er vigtigt for børnenes mulighed for at kunne vælge aktiviteter, at de har overtøj og fodtøj med, som kan anvendes alt efter årstid og vejr. Samtidigt er der vigtigt at der er ekstra strømper, bukser mm. så det kan skifte, hvis det er blevet vådt eller meget beskidt.

Informationer:

Vi bruger skoleintra til informationer vedr. SFO samt ved tilmeldinger til pasning i skolerferie.

Med venlig hilsen personalet i SFO´en